Leren werken met de belangrijkste Microsoft programma’s

Binnen de meeste bedrijven wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van de werkprogramma’s van Microsoft. Microsoft Word, Excel en PowerPoint zijn onmisbaar bij het aanmaken van documenten en het delen daarvan binnen het bedrijf. Het is dus belangrijk dat je goed weet hoe je met deze programma’s moet werken en wat je er allemaal mee kunt doen. Er zijn namelijk veel mogelijkheden die nog niet zoveel benut worden als bedrijven zouden willen.

Werken met Microsoft Word

Microsoft Word is voornamelijk bedoeld om teksten in documenten te zetten. Er komen steeds nieuwe versies van Word die je helpen door middel van de nieuwste technologieën. Deze technologieën helpen de gebruiker met bijvoorbeeld het toepassen van de juiste grammatica en het opmaken van nette tekstbestanden. Er zijn met Word ook veel standaard documenten aan te maken om bijvoorbeeld als voorblad of CV te gebruiken.

Werken met Microsoft Excel

Excel wordt vaak gezien als een lastig programma om mee te werken. Excel wordt veel gebruikt door bedrijven die documentaties netjes bijhouden in Excel bestanden. Met Excel kun je toonaangevende gegevens visualiseren en analyseren. Dit kan met behulp van de slimme rekentool die in Excel is geprogrammeerd. Om goed en snel met Excel te kunnen werken kun je een online Excel training volgen. Je leert dan uitgebreid met Excel werken in de praktijk.

Werken met Microsoft Powerpoint

Met PowerPoint kun je de beste presentaties geven tijdens vergaderingen en zakelijke besprekingen. Alles wat je in je PowerPoint presentatie zet kun je gebruiken als ondersteuning en verduidelijking van je verhaal. Aan de hand van verschillende dia’s kun je overzichtelijk alle punten doorlopen die je wilt vertellen. PowerPoint presentaties kun je gemakkelijk met elkaar delen en met behulp van standaard templates heb je zo een diavoorstelling in elkaar gezet waarmee je aan de slag kunt.